پایگاه اطلاع رسانی بسیج شهداء کلاکسر

حوزه کربلا 08 سپاه ناحیه مقاومت شهرستان آمل

پایگاه اطلاع رسانی بسیج شهداء کلاکسر

حوزه کربلا 08 سپاه ناحیه مقاومت شهرستان آمل

بسیج سیاسی است ، اما سیاست‌زده نیست ، سیاسی کار نیست ، جناحی نیست ؛ بسیج مجاهد است ، اما بی انضباط نیست ، افراطی نیست ؛ بسیج عمیقاً متدین و متعبد است ، اما متحجر نیست ، خرافی نیست ؛ بسیج بابصیرت است ، اما ازخود راضی نیست ؛ بسیج اهل جذب است - گفته‌ایم جذب حداکثری - اما اهل تسامح در اصول نیست ؛ بسیج غیور است ، پاسدار خطوط فاصل است ؛ بسیج طرفدار علم است ، اما علم‌ زده نیست ؛ بسیج متخلق به اخلاق اسلامی است ، اما ریاکار نیست ؛ بسیج در کار آباد کردن دنیاست ، اما خود اهل دنیا نیست.

برگزاری همایش طلایه داران عاشورا در آمل

سه شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۹ ب.ظ
گردهمایی آمران به معروف و ناهیان منکر آمل در سالن ولیعصر (عج) این شهرستان برگزار شد .

به گزارش سفیر هراز ؛ اولین همایش طلایه داران عاشورا و آمران به معروف و ناهیان از منکر در سالن ارشاد آمل برگزار شد .

 سرهنگ داجلری ابتدا ضمن  تسلیت ایام امام حسین (ع)  از همه دست اندر کاران این برنامه تقدیر و تشکر کرد و در ادامه در خصوص اهمیت امر به معروف در جامعه طبق قرآن بیان داشت : خداوند به حضرت شعیب (ع)  فرمودند  صد هزار نفر از  قومت  را از بین می برم و از این تعداد 40 هزار تا خطاکارند و 60 هزار تای دیگر چون امر به معروف نکردند  و تماشاچی بودند  از بین می روند.

 همایش طلایه داران آمران به معروف و ناهیان از منکر آمل/ قوام همه واجبات به امر به معروف و نهی از منکر است

وی خاطر نشان کرد : اولین ویژگی خداوند در سوره توبه برای انسان مومن برمی شمرد امر به معروف است.

آیت الله سید رحیم توکل  قبولی اعمال انسان را منوط به قبولی بعضی اعمال دیگر دانست و تصریح کرد : خداوند عالم احکامی را واجب نمود و قبولی بعضی از اعمال را به اعمال دیگر منوط کرد وی قبولی تمام واجبات را به قبولی نماز منوط دانست و قبولی نماز را هم در گروی زکات عنوان کرد.

وی افزود : قبولی همه اینها باز به تقوا برمی گردد اگر انسان همه کار نیک  انجام دهد ولی تقوا نداشته باشد از او قبول نیست چه بسا اعمال صحیح باشد .

استاد حوزه علمیه قم به تبیین معنای تقوا پرداخت و اظهار کرد : تقوا یعنی که انسان هر آنچه که خدا فرمان داد در آن میدان باشد و هر آنچه که خدا منع نمود و نهی کرد در آن میدان نهی نباشد.

وی سپس زهد بدون امر به معروف را نادرست عنوان کرد و بیان داشت : چرا که به هنگام غضب خداوند اول آن زاهد عابد که گناه و خطا را دید و قدرت امر به معروف و نهی از منکر داشت و لی کاری انجام نداد ،  نابود می شود.

سید رحیم توکل  قوام همه واجبات را امر به معروف عنوان کرد و گفت :زکات  ، نماز ، روزه ، حج ، واجب است اما قوام همه واجبات به امر به معروف و نهی از منکر است .

وی  سپس امر به معروف و نهی از منکر را راه انبیا خواند و افزود : اگر در این مسیر باشیم در مسیر انبیا هستیم و آنچنان این واجب سنگین است که بنای همه واجبات بر آن می باشد.

آیت الله توکل بر لزوم قوه قهریه تاکید کرد : قوه قهریه موجب  اجرا شدن امر به معروف  می شود و از گناه دست بردارند و از فساد جلوگیری شود.

سید رحیم توکل به آیه 3 سوره انسان اشاره کرد : خداوند در آیه 3 سوره انسان فرموده است : اما شاکرا و اما کفورا و با بیان این آیه بر بندگانش اتمام حجت کرد و انتخاب را به انسان داد وعین همین بیان در نهی از منکر آمده است حتما  امر به معروف و نهی از منکر کنید و اگر نکردید شرور ها بر شما مسلط می شوند و دعای خوبان مستجاب نمی شود.

آیت الله توکل با بیان این که عده ای در زمان قیام امام حسین(ع) گوشه گیر و نظاره گر بودند که این امام همام را باور نکرده و ایشان را تنها گذاشتند، گفت: این افراد در زمان مورد نیاز سکوت کردند و بعد از آن که سرها به روی نیزه رفت قیام کردند که دیگر فایده نداشته است.

 وی با اشاره به این که ضرورت دارد در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان هوشیاری و آگاهی لازم را داشته باشیم، بیان داشت:  در طول هشت سال دفاع مقدس دشمن از ما شکست خورد که دست از سر ما برنمی دارد و باید مراقب باشیم که از راه فرهنگی وارد می شود.

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از کسانی که در طول هشت سال دفاع مقدس مردانه جنگیدند و الان نسبت به بداخلاقی های جامعه بی تفاوت هستند، افزود: نباید در کنار گناهی که انجام می شود عبور کنیم و ساکت باشیم و ضرورت دارد به این نکته توجه کنیم دشمن به صورت آرام در حال انجام کار است.

وی خاطرنشان کرد: مگر شهدای ما خون دادند که زنان و دختران با وضع نازیبا خود را در جامعه عرضه اندام کنند که  شهدا به یاد ما هستند و ما نباید این بزرگواران را فراموش کنیم که انقلاب اسلامی صاحب دارد و صاحب اصلی آن امام زمان(عج) است.

 استاد اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: کسانی که در زمان انقلاب بودند و در شرایط کنونی نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت هستند و درجا زدند بدانند که خداوند متعال آنها را رسوا می کند و ما نباید نظاره گر باشیم.

آیت الله سید رحیم توکل در پایان خاطرنشان کرد : آمل اولین شهریست که همایش امر به معروف و نهی از منکر در آن برگزار می شود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۸
پایگاه بسیج شهداء کلاکسر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی